25. juni 2011

Søte kjoler...

Mye å henge fingrene i for tiden, bortkasta tid med vannskade i badetaket. Grrr, det ble jo totalrenovert for litt over ett år siden, og arbeiderne har grisa til de hvite veggene mine slik at de må gjøres om!! Mer grrr..
Men, jeg har jo hatt litt tid til stoffbitene mine også, og her en dag fikk jeg fryktelig lyst å begynne på noe annet. KJOLER!!!
He he, pikekjoler altså. Da jentungen var liten var hun "hjemmesnekra" fra topp til tå, kåper og bobledresser,jakker og ikke minst kjoler i fleng. Slik sying av barneklær har ligget på hylla i mange år no, men her en dag tok jeg frem en gammel pappeske, med det resultat at der satt jeg og studerte gamle Burda blad og andre mønster. Herlig! Det kribler i fingrene skal jeg si dere...
Og så får jeg brukt litt stoffer fra hyllene mine, trenger det litt nå. Hva jeg skal med disse?..lage flere og kanskje noen vil kjøpe etterhvert. Kan jo lage opp noen så lenge det er gøy. Disse to er str 2 og 3 år.
Ha en fortatt strålende sommersøndag!...øh,lørdag mener jeg :o))

7 kommentarer:

Gunn Monica sa...

Nydelige kjoler. Håper du finner noen som kan bruke dem :-)

Bente sa...

Så søte kjolane blei.
Veldig kjekt med slik saum. Eg sydde òg mykje til mine jenter då dei var små.

Desse blir det nok rift om.

Ha ei fin helg :-)

Lis sa...

Så søte da! Jeg sydde også MYE til mine små, men det holder på å bli noen år siden..men nå har det kommet barnebarn...så kanskje en skulle ta fram de gamle Burdabladene igjen ;)
Ha ei fin hælg :D

Bodil sa...

Kjempefine kjoler - de får du nok omsetning på. Artig å sy noe annet enn lapper innimellom. Ha ei fortsatt fin syhelg.

Rita Tjelta sa...

Sommerlige og flotte kjoler. Likte stoffene du har brukt. Kanskje en ide og kikke litt i mine gamle burda blader :D

Britt Helen sa...

Nydelige sommerkjoler du har sydd. Kanskje det er det vi skal gjøre....sy klær for å minske stofflagrene våre? ;) Ha ei fin helg, Solveig :)

Lappedamen sa...

Disse kjolene var utrolig søte. Heldig jenter som får disse.