14. sep. 2011

hotte ugler....uhu

Her ser dere begynnelsen av prosjektet jeg skrev om i forrige innlegg. Uglene skal bli en veggquilt som jeg så i quilte-magasinet Quiltmania. For en stund siden blogget jeg akkurat om dette bladet her.
Det skal være 12 ugleblokker totalt. Jeg greide å få til 16 stk da jeg ikke greide å bestemme meg for stoffvalget. Typisk meg!


Og for dere som har kjøpt bladet og har tenkt å sy det samme, så har jeg da gjort noen erfaringer som jeg godt kan dele.
-Målene er i cm, og det er ikke lett å få til i inch da halvparten består av maler.
-For all del, bruk vanlig syfot og ikke inch-foten. Sømmonnet blir med inch-fot for smalt og blokkene får feil størrelse. (Dette vet jeg også veldig......)
- Sy en blokk helt ferdig først før du skjærer alle de andre. Jeg gjorde ikke det og måtte skjære masse om igjen. Grrr! Målene i mønsteret er ikke helt riktig. Du finner ut av hvilket etter å ha sydd en blokk.
Tenkte å fortsette på dette ETTER jeg har sydd midtblokka på Snow Days. Jeg begynner på det i morgen...:D


Og så har jeg planer om en Giveaway om noen dager, telleren har passert det magiske tallet, og det må feires. Ikke sant? ;o))



10 kommentarer:

Linda sa...

Næææ så flink du er :) Tror jeg skal melde meg på quilte kurs.....så utrolig mye fint en kan lage:)

May Britt sa...

Disse er så fine. Har erfaring fra noen av veskemønstrene deres og de er ikke helt korrekte bestandig nei. Lurer på om de lar noen prøvesy modellene før de publiserer dem. Uansett så er disse uglene flotte. Så teppet ferdig her på Quilteglede og vurderte om jeg skulle kjøpe bladet. Men har ikke gjort det enda.

Annelis hantverk sa...

Söta ugglor! Så mycket fina handarbeten du gör!
Ha en bra dag!

Anne-Lise at Rag, Tag, Bobtail sa...

Flotte ugler, blir et stilig teppe.

Rita sa...

Her var det mange fine ugler, og det teppet var kjempefint.
Blir kjekt å se ditt etter hvert.

Hanne sa...

Stilige ugler, gleder meg til å se teppet ferdig:-) ÅÅhh, det er bare sååå kjedelig når mønsteret ikke stemmer, ødelegger litt av moroa..Fortsatt fin uke til deg:-) Gratulerer med magiske tall....

Ann-Mari sa...

Jeg har også dette bladet, blir gøy å se teppet ditt ferdig. Krever litt å omstille seg når en skal sy med andre mål enn det en er vant til. Har selv gått i samme fella!
Lykke til:-)

ahli sa...

Så søte ugler. spent på å se det ferdig.

Astrid

Bente sa...

Ååå...dette blir flott.
Herlege ugler :-)

Sigrun sa...

Gleder oss til å se teppet ditt ferdig. Fint at du deler gode og dårlige erfaringer.