15. sep. 2011

Det går sååå tregt...

I går hadde Britt og jeg sydag sammen hjemme hos meg. Vi skulle sy blokker, jeg midtblokka på Snow Days,og hun tusla med skjæring av stoffer og rørte ikke symaskina engang.
Egentlig så var det "babling" som styrte oss vekk fra hovedtemaet... ;o)))

Disse blokkene var det eneste jeg greide å få til på en hel dag. Hvordan skal jeg bli ferdig i denne farta da? Treeeeiiiiig! Men det tar jo litt tid å plukke ut stoffene da. Bruker alltid tid på det, er så nøye på at det blir slik som øyet vil ha det... dere aner ikke hvor mange diskusjoner jeg kan ha med meg selv omkring en liten stoffbit.
Se her så mye det er igjen....

Gleder meg til teppet blir fedig, for dette synes jeg blir bra. Skal quilte det selv men har ikke peiling på hvordan ennå.

                                           Have a nice day :-D

8 kommentarer:

jofridsquilt sa...

Hei. Fann ein link i går på fllying geese for å gjere det fort. Kan brukes på stjerner og. Kanskje den kan hjelpe http://www.connectingthreads.com/tutorials/Flying_Geese-Make_em_fast-two_methods__D15.html Helsing Jofrid

Lis sa...

Se der ja! ;) Nå er det bare resten igjen, vet du.
Kjenner igjen de diskusjonene du snakker om, med stoffbitene. Det er det som tar tid. Lykke til videre!

Rosehagen sa...

Kjære flittige, effektive, råflinke Solveig;)
Du syr jo i et tempo som overgår det jeg drømmer om! Og det er nydelig det du gjør.
Men med full forståelse for at du vil se slutten på teppet!!
Du er super;)
Her er det regn og guffent.
Skal ut på (trenings)tur og så skal jeg sy i ettermiddag.
Gleder meg til det.

Ha en super dag;D

Høsthilsen fra Ann-M.

Tingelingeling sa...

Babling er viktig.
Og du er ikke treig. Du er rå!
Jeg venter på oppholdsvær på flere måter før jeg kan komme i gang med min. DET er treigt det!
Du er veldig flittig og veldig flink. Og det er ikke det minste lenge å vente på dine fremskritt.
Klem og ha en fin dag!

Elisabeth sa...

Ikke enig at du er treeeiiig, syns det går unna hos dere to litt lengre nord. Jabbing er jo en del av gleden når en sy sammen. Teppet ditt blir flott.
Ha en fin dag.

Elisabeth

Astrid sa...

Du blir ferdig før du får snudd deg! Om en dag går tregt, så betyr ikke det at neste sydag går like tregt, gjør det vel? Skal vedde på at du blir ferdig med det før jul! :) Lykke til vidre! Et vakkert teppe!

Gunilla sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Gunilla sa...

Jag menade vackra tyger!! men färgerna är också fina!