23. jan. 2013

Litt av et basketak...

Plutselig kom jeg på at jeg har lyst å få ferdig denne quilten. Det er et dobbelt sengeteppe som har ligget lenge på vent. Årsaken til at det ble liggende lenge er vel en kombinasjon av latskap og at jeg ikke greide å bestemme meg på hvordan jeg ville quilte. Av en eller annen grunn våknet jeg en morgen og bare visste hvordanjeg ville ha det. Helt enkelt, følge alle sømmene en kvart inch inn på hver lapp.....
Og for et basketak det ble med denne digre greia under symaskina! Tungt og stort,og hadde til tider tendens til å henge seg fast i både bord og stoler (og alt mulig som befant seg innen tre meters rekkevidde) under prosessen. Puh....

Og nå er altså sengeteppet ferdigquiltet, og jammen tror jeg at lukkekanten skal bli lukket i dag -og/eller i morgen.
(første gangen jeg quilter med denne maskina, og den følelsen likte jeg virkelig)
                                                                ;o)

10 kommentarer:

Lilla dør sa...

Gratulerer!!!! Alltid jillt når slike prosjekt er gjordt. Spennande å se det heilt ferdig.:) Lykke til med lukkekanten. klem

Grete sa...

Gleder meg til å se det utbretta og ferdig! Det ser stooort ut. Skjønner at det har tatt litt tid, det er noe plunder å quilte så store tepper selv!

bentetove sa...

Du er god! Det er litt av en jobb å quilte sånne store tepper, jeg har et liggende jeg og...
Vi får vel se teppet ferdig og utbrettet?!

Misemor sa...

Oj, så flott! Mye arbeid dette. =)
Ser du har ei Pfaff-maskin. Det har jeg også, men lurer på å skaffe meg ei ny og undrer selvsagt på om Pfaff fortsatt er tingen... Må ta meg en runde for å undersøke litt.
Ha en fin kveld med lukkekanten.
Klem Tone =)

Annik-Snor sa...

Jeg er imponert over at du går på og quilter et så stort teppe.

Trine sa...

For en jobb!
Skjønner godt at du har brukt litt tid for å komme igang.
Nå har jeg nesten aldri quiltet noe som helst da...

Anna O.Nilsen sa...

Å hjelpe meg for et stort teppe.Gleder meg til å se det ferdig.Godt at du har en god maskin så du slipper å irritere deg under syinga.<ha ei god uke videre.

2ne sa...

Litt av en jobb dette. Flott teppe.

HegeT sa...

Å, kjære all verden, for en jobb...
Men åååå, så fint..!!..
Herlige farger. Gleder meg til å se det helt ferdig..

klem
HegeT

Svalen sa...

Kan tenke meg at dette er tungt å buksere under symaskinen!
Lykke til videre:)
Gleder meg til å se dette flotte teppet ferdigstilt:)