11. jan. 2011

Jeg strever sånn med mine små du..

...det var en barnesang som begynte sånn husker jeg. Om en pike som lekte med dukkene sine...

I dag har jeg jobbet med "Life is a Celebration", og har virkelig strevd litt med de søte små lappene. Ikke alle blokkene stemte etter mønsteret(mulig jeg har gjort noe feil tidligere i syinga)., så det ble en del opptrekking og annet strev.
Men nå er det "bare" bordene igjen...
 Og  en bord er ikke bare bare...det er to border og den innerste er ikke av den enkle utgaven. Ikke var det lett å forstå mønsteret heller, men nå tror jeg de små grå forstår hvordan det skal gjøres. Slik skal innerborden ligne på:
Altså mer brodering! !Grrmmff! Dette tar tid! Sørens UFO-haug! Hvor ligger de "raske og enkle?? Heretter omdøpes dette til WISP!
Ikke har jeg greid å bestemme meg for farge heller. Rosa eller lys blå???? Begge blir like søte. Elle melle...
Får sove på det.

                                                 post signature:o)

8 kommentarer:

LeKaQuilt sa...

Det hjelper gjerne å sove på det, men du har også mulighet til å avslutte quilten på din egen måte. Igjen har du valgt vakkre farger i quilten din :o)

Bente sa...

Lekker quilt.
Litt av ei utfordring du har her, men du greier det nok fint.

Lykke til ;)

Hanne-Kristine sa...

Eg e målløs! Såååå Lekkkker.... Eg e ikkje kommen halvveis ein gang! Men takk skal du ha, eg har tenkt å bytte ut 1 eller 2 blokker og når eg ser din tror eg at det skal gå...... phuhh Lykke til med borden i rammen, neimen ikkje sikkert at eg syr DEN! ha ha ha

Anne Lise sa...

Fantastisk teppe. Jeg har også noen av bladene hvor dette mønsteret var, men har ikke klart å få tak i de første. Teppet ser i hvert fall helt skjønt ut. Lykke til med avslutningen og borden.

jofridsquilt sa...

Nydelig teppe. Du finn sikkert ei flott avslutning. Klem Jofrid

Hanne sa...

Kjempe søtt teppe:-) Den som skal ha det blir nok kjempe fornøyd, de fine fargene. Lykke til med kanten rundt:-)

Lis sa...

Aldeles nydelig teppe!
Er helt sikker på at du finner en løsning på rosa eller lyseblått også jeg ;)
Gleder meg til å se dette teppet ferdig :D

ahli sa...

Kjempefint teppe. Spent på å se det ferdig.