23. nov. 2010

Tips til deg som søker etter motiv til stitchery...

Tenkte jeg skulle dele noen erfaringer med dere som ikke vet hvordan en kan få gratis stitcherymotiver på internett.Det er utrolig masse fint som ligger på malesider for barn. Du kan søke som vanlig med å skrive" coloring pages".Jeg bruker som regel søkemotoren googles.

Denne fant jeg på en malebokside for barn. Trykk her.
Disney har jo motiver som er fantastisk å bruke. Link til Disney maleside.

Annen metode for å søle etter flotte motiver  er å søke på f.eks "christmas" på bildesøk. Da dukker det opp masse bilder. Så begrenser du søket ved å se på menyen-ofte på venstre side-trykk på linjetegninger. Da får du masse flott da! Jeg fikk opp denne siden. Trykk her..
Denne flotte elefanten finner du på bloggen Craft Gossip. Det er verdt et besøk, bloggeier Denise Felton legger ut  masse linker og gratismønster.


Du kan få akkurat den størrelsen du vil ved å høyreklikke på motivet du ønsker og velg kopier/copy. Åpne et blankt ark i Word , Open Office eller det programmet du har for kontorverktøy. Høyreklikk på det blanke arket, trykk på lim inn/paste. Nå kan du dra og redigere akkurat som du ønsker. Skriv ut. .Jeg lagrer ofte motiv som bilde og henter det frem og redigerer når jeg vil bruke det.
 
Disse motivene passer til dekorasjon på mange fine julegaver
  Håper dette var til hjelp for noen, og ønsker alle lykke til med stitchinga. Lenge til jul ennå...
            
                                                   Hilsen Solveig

9 kommentarer:

Svalen sa...

Hei.
Ja, det er mye fint å finne på nett. Selv pleier jeg å tegne av tegne/malebøkene som barnebarna har med når de er på besøk hos oss.

ahli sa...

Takk for at du deler dette med oss. Nå skal jeg begynne å lete.
Astrid

bentetove sa...

Så smart ! Tusen takk for tips, jeg må prøve disse sidene !

Laila sa...

Tusen takk for tips!

HegeT sa...

Supersmart..!!!
Takk for at du deler..!!..

tirsdagsklem
HegeT

Astrid sin sa...

Det var smart. Mange flotte bilder her. Har selv kjøpt et par malebøker for barn som jeg kopierer og forstørrer/forminsker på scanner/kopimaskina.

Bente sa...

Tusen takk :-)

Anna O.Nilsen sa...

Tusen takk for at du deler med oss.Elsker stitchery men man kan jo ikke kjøpe alle
mønstrene man vil ha så dette var supert.

flisa sa...

Takk for mange gode tips! Den quilten i innlegget under...bare helt nydelig!