13. jan. 2014

AKKURAT NÅ...

.....har jeg okkupert kjøkkenbordet. I flere timer faktisk. Jeg øver meg på å bruke og ikke minst forstå softwareprogrammet QuiltDesign Creator. Ikke lett dette med knapper og allsakens trykke-på-ting. 
Jeg er jo sånn laget at jeg skal greie det meste selv, og det kan mildt sagt ta tid! Jeg har funnet ut at dette ramler ikke inn i hodet mitt bare med et trykk. Jeg fant ut at læringa ble mer effektiv med to datamaskiner, en der tutorialer ruller ivei, og en data som jeg jobber med. Altså, gjør som de sier i læreprogrammet.
Dere kommer nok ikke til å se et hjemmelaget design her inne med det første, men jeg skal nok klare det, men vær sikker, når det skjer skal dere jaggu få vite det. ;O))))

Og så to bloggeinnlegg på tre dager da gett!! Kjenner det begynner å løsne her. 
Hurra


4 kommentarer:

Miranne sa...

Stå på - det krever eindel timar, slikt. Eg valde Electric Quilt sin programvare, og det var nok å sette seg inn i. Og så forsvinn det om ein ikkje brukar det regelmessig. No er eg nesten på scratch igjen - for det har gått i strikking her ei stund. Det enda med strikkedesignprogram - og same opplegget der :o)
Lykke til!!

Bodil sa...

Høres spennende ut! Jeg kjøpte ny maskin før jul, men ønsker meg programvare som kan gjøre at maskina mi sticher for meg. Kan programmet du har gjøre det? Jeg vil bare skanne bildene, legge dem inn i maskina, og så vips - syr den hele broderier. Tror det skal gå an sjuh!

RandiT sa...

Da er du flink, for dette ser innviklet ut i mine øyne! Blir spennende å se de neste mnd da når det blir flotte resultater av all visdommen din:) Gleder meg til å følge med:)

Unknown sa...

Hei,
Jeg har stingsatt de søte kattene dine :) Hvis du vil, sender jeg deg gjerne ei fil i det formatet du bruker på din broderimaskin.

Hilsen Anita