22. apr. 2013

En helg med Sue Daley....

Sykurs på Quiltegården i helga. Med selveste Sue Daley!! Hun kom til trønderbyen etter en runde på østlandet. I dag skulle hun og ektemannen videre til Belgia for å ha kurs der. Travel dame dette!

Hun er flink til å dele sine kunnskaper og erfaringer så her var det masse nyttige teknikker å lære.
Og så fikk jeg treffe mange trivelige damer, og noen kjente jeg jo fra bloggeverden, men du verden så koslig å hilse på de og sitte sammen og jobbe med hobbyen vår!!!

Her er Sue med en av de quiltene jeg likte best. Fantastisk flott arbeid der!

Teppene hennes er  til å besvime av. Det er ikke mer å si enn det. ;o))))
Og dette, ja dette falt jeg pladask for. Mønster er kjøpt!
På kurset hadde Sue plukket ut en løper og et stort veggteppe vi skulle arbeide mot. Jeg var (eller er) bare ikke i den fargemodusen akkurat nå, og attpåtil så vil jeg heller begynne på quilten over her, så jeg valgte å plukke ut deler av helgaprosjektene. Løperen blir større og annerledes, veggteppet blir koka ned til en pute. Og i helt andre farger. Er litt spent selv på hvordan det blir. Kan jo bli ille også..

Noen bilder fra helga følger:


Dette hadde jeg allerede mønster på......lekkert!

Så må jeg si at Sue har en fantastisk quilter....

Nå håper jeg at denne inspirasjonshelga setter fart på sylysta mi. Er jo ikke sikkert jeg tar fatt i disse småplukkprosjektene med det samme, men jeg har jo hvertfall begynt........




7 kommentarer:

Rosehagen sa...

Hei;)
Spennende;) Gleder meg til å se dine fortryllende prosjekter;)

Lurer på om jeg gikk glipp av noe jeg!!

God uke til deg;)

Klem

May Kristin sa...

Gleder meg til å se hva du gjør med dine kursprosjekter! Var på kurs forrige helg i Tønsberg. Topp! 😀

Chookyblue...... sa...

so nice you had a great time with Sue in her workshop....happy sewing.......

Rita Tjelta sa...

Tusen takk for at du deler med oss som ikke fikk anledningen til å være der.Nydelige tepper!!! Gleder meg til å se puta di ferdig, er sikker på at den blir like flott som alt annet du lager :D

Rosa sa...

spectacular.There are great eye candy.Thanks for sharing!!

Ann-Mari sa...

Hei, hyggelig å møte deg i helga. Lykke til med de nye prosjektene.

Unknown sa...

Det ser vildt flot og spændende ud det tæppe du har forelsket dig i. Kan godt forstå dig, så god hyggelig arbejdslyst ;-) Men det andet i har gang i, ser også rigtig godt ud. Tak for at kunne kigge med.