6. mai 2011

En meget sy-relatert dag :o)

I dag har det som overskrifta sier, dreid seg kun om sy"ting". Men produsert noe? Nope!
Denne digre toppen skal bli et dobbelt sengeteppe, men har uforskyldt blitt en DIGER UFO da jeg må flytte ut møbler for å få nok plass til å legge vatt og bakstykke.
(Slike heftelser lager ufo-er !!)
Dagens løsning: Bruke stuegulvet til Britt. Lurt. Nå kan jeg ikke skylde på at toppen ikke er klar for quilting lenger.
Stoffene og mønsteret  kjøpte jeg fra Northern Quilt for ...x år. siden, ikke så lenge det da egentlig... Toppen ble sydd umiddelbart etter jeg fikk pakken i posten. Jeg har lagt til noen flere japanske stoffer og tilføyd noen ekstra rader.
Nå er det bare å bestemme seg for quiltemønster. (bare bare liksom..)

Resten av dagen har jeg sittet ved stuabordet til Britt, bak hennes Janome 9700, altså en broderimaskin. Jeg går jo med drømmer om heve symaskinstandaren til topps..og måtte øve meg litt. Har aldri prøvd meg på maskinbroderi før, og det var jo riktig så artig. Men en en trenger ikke akkurat inneha kreative evner for å sy slike broderi. Trykk på en knapp og pass på. Men jeg koste meg jeg. Og så enkelt!
Her er litt av det jeg greide å trykke frem:
 Takk til Britt som ga meg mat og drikke, og som lot som ingenting da jeg i min barnlighet lot meg rive med, fasinert over symaskinnåla. Som beveget seg opp og ned. Og tryllet frem henrivende motiver.... hehe


Brodering for hånd er nok i en annen klasse og jeg kommer nok ikke til å erstatte det med maskinbroderi. Men noe flott kan en jo lage..jeg vet bare ikke hva ennå.

                                                 God helg, hilsen Solveig


3 kommentarer:

Sissel`s syglede sa...

Jeg VEt hva du snakker om...Makinbroderi er GØY. Nei, de kan aldri erstatte stitchery, men du verden så mange muligheter det fins. Gleder meg til å se teppet ferdig. Takk for all inspirasjon du gir meg.
Ha en trivelig helg:-)

Bente sa...

Dette teppet vert kjempefint, nyyydelege fargar.

Nei, maskinbroderi kan ikkje erstatte hand broderi, men av og til kunne det vore kjekt å hatt ei broderimaskin.Ein ser jo så mykje flott rundt om, som blir laga i/av slike maskiner.

Ha ei flott helg, og kos deg med å finne quiltemønster til teppet :-)

LeKaQuilt sa...

Nydelig quilt !
Jeg har en broderi maskin og en "vanlig" maskin. Håndsøm og broderimaskin er to forskjellige ting, alt til sin tid liksom :o)
Ha en riktig fin helg!