16. juni 2016

AKTIVITET PÅ SYROMMET......

...Og for tiden er ikke den aktiviteten sying.. Symaskiner er stuet bort, gjemt bak hengende papirer og noen er til og med havna i boden. Nå har jeg venta så lenge på at sylysta skal blomstre igjen, men den forblir litt sånn passende. Litt søm her og der, og produksjonen av hjemmelagede vesker og puter  og tepper og alt det der er rett og slett elendig.
MEN, malekoster, malekniver, paletter, maling, staffeli, lerret og alt det som skal til for å male bilder er på plass. GuriMalla som jeg har kost meg i det siste. Jeg hadde jo malt for mange år siden, og det er  kanskje en mening med at sylysta er fraværende?...ikke vet jeg, men det var hvertfall godt å blåse støvet av malesakene igjen. Mye nytt er handla inn også.....
Her er et av stoffskapene dekt ned papir...roter fælt med den malinga altså.
Kjenner jeg må øve en del, får liksom ikke til det jeg ser inne i hodet mitt. Greier heller ikke helt å bestemme meg for stilen men hittil kjenner jeg at å male med kniv er morsomt. Det forandrer seg helt sikkert etter litt mer øving.
Bildene er malt på bomullslerret med akrylmaling.
Det hele startet hos en venninne som eier sitt eget studio. Jeg pakket maling og utstyr og ble hos henne noen dager. Gjett om jeg ble inspirert!! Hun har dannet en egen maleklubb som heter ART-I. Jeg er nå medlem og vi har nylig laget en Facebookside som heter Galleri ART-I.
Her er et bilde fra da jeg var i ART-I studio. Venninna mi, Toril, holder på med atter et flott bilde av en som spiller saksofon. :)

Mitt første store bilde. Siden ble det flere med bilder av litt størrelse. Liker det kjenner jeg. 

Jeg ble operert i ankelen pga at brudd for et par - tre uker siden.Siden benet ikke skal belastes så hopper jeg rundt med krykker, er ganske hjelpeløs når det gjelder husarbeid og en del andre ting. Det er kaffesøl over alt snart :). Men krykkeliver gir meg jo tid til å sitte å male og rote på syrommet.


                                                     Kose  meg greier jeg veldig.

Ha en fortsatt god og fin sommer alle sammen!

1 kommentar:

Gørill sa...

Så morsomt dette ser ut :) En gang i verden har jeg også malt, med kniv! Ha riktig god bedring med benet, har selv nettopp "kastet" krykkene etter brudd i en fot og forstuing i den andre. Ha en kreativ sommer! Jeg følger med ;)