22. apr. 2015

TO MAPPER AV SAMME MØNSTER

Tilfeldigvis fant jeg er gratismønster av en sminkepung her. Jeg var ute på jobb da jeg sydde denne, da sylysta bare slo til for fullt da vi fikk ombord  den nye Janome 6300 maskina.  Hele to slike symaskiner er innkjøpt på Troll B. Skikkelig solide symaskiner må jeg si. Jeg har en slik maskin hjemme også, i tillegg til Pfaffen, og jeg kjøpte fordi den håndterer fint tykke lag med stoffer og er perfekt til veskesying etc.
På den første mappen brukte jeg metoden "quilt-as you-go" og tok meg tid til  å dekorere med pyntesømmer over en rad som ble sydd av fargerike stoffrester. Det prikkete stoffet sydde jeg på etterpå, deretter tæsja på med blonder og kroklisser. Riktig så fargerikt. Men smarta hadde selvsagt ikke tenkt på at den ene siden ville bli skjult av "børstedelen". Så bortkastet arbeid!! Løsningen ble selvsagt genial, la den være slik den er. Rett og slett. Og sy en ny mappe til med børsteholderdel. Bør vel kanskje si at på denne delen brukte jeg ikke vatt, kun et ekstra stoff som støtte. Er glad jeg gjorde det slik for med vatt ville den blitt for tykk/stiv for å vende over glidelåset til den andre siden.
Og slik ble den:
               Ikke fult så stæsja denne, men den er i bruk daglig. Virkelig kjekk å ha egentlig.
                                                     Ha en fortsatt flott uke ;o)

3 kommentarer:

Unknown sa...

Great looking bags and thanks so much for sharing the link back to the pattern on So Sew Easy.
How would you feel about sharing what you sewed in our sewing chat room on Facebook ? The members would love to see what you made from the pattern. Will you share some photos?
https://www.facebook.com/groups/soseweasychat/

Chookyblue...... sa...

great bags.......

Lappedamen sa...

Kjempeflotte toalettvesker. Og så praktisk da, men egen del for sminkekoster. Smart!