10. nov. 2014

MIN NYE VENNINNE, FJÆRA.

Fjæra  er en liten sjarmerende dame, populært kalt Featherweight 221-1 blant profesjonelle. Og for en karakter! Hun syr som en engel, stille og vakkert. Hun ble født i 19 sept 1945, og tross alder holder seg aldeles i utmerket form. Hun kom reisende fra England i samma kassa og utstyr som den dagen hun ble solgt fra fabrikken.


Jeg bare måtte ha en slik. Har lenge ønsket meg en men har liksom ikke våget å bestille via internett. Helt til nå. Hun er bare så skjønn altså! Jeg er kjempefornøyd. Syr som en mælende katt. Hehehe
Ser på internett at det er mange som bruker slike til daglig, eller tar dem med seg på kurs og reiser. Den er jo så liten! Og så fin! Kjøpt på e-bay. Ikke så ille porto heller. ;o)
Det er masse kunnskap og vedlikeholdsinstrukser på nett om Featherweight, så den saken er grei. En kan til og med få kjøpt utstyr om noe mangler eller blir i ustand. 
Prisen på en slik maskin som er i god stand og vedlikeholdt ligger på mellom 2000 og 3000 norske kroner. Og den er verdt det!

7 kommentarer:

annemariesquilt sa...

Ønsker meg en sånn ! Du er heldig :-)

Tine - Design By T sa...

Hvor er den fin - havde ikke tænkt på at så gammel en maskine stadig kan sy, men dengang lavede de virkelig kvalitet! Tillykke - du må vise frem hvad du syr på hende!

Bente-I like to QuiltBlog sa...

Tillykke Solveig.
Din Singer Featherweight er bare så fin, jeg kan godt forstå, at du er meget glad.
Jeg har samlet flere nyttige link til denne maskine på min blog, måske kan du bruge dem.
http://iliketoquiltblog.blogspot.de/2014/02/singer-featherweight-221.html
hilsen
Bente

RandiT sa...

Helt nydelig maskin som helt sikkert syr fint også. Og den ser jo helt splunka ny ut fra fabrikk..Da var det verre med min, som var både rusten og ikke til å rikke..

LeKaQuilt sa...

Så utrolig vakker hun er! Kjenner ett lite stikk av misunnelse, men som jeg unner deg denne herligheten :)

Nina sa...

Gratulerer så mye. Jeg fikk tak i en for en drøy mnd siden og nyter å eie en :-) Har ikke fått brukt den ne særlig ennå, men har testet og den går som en klokke og har en nydelig søm og en deilig lyd :-)

Vi har forsøkt å lage en gruppe for dette på Facebook. Så du er hjertelig velkommen der om du vil. Vi er bare to, men forsøker å finne flere FW eiere, så vi kan spørre og lære av hverandre. Du finner oss på https://www.facebook.com/groups/212543508946203/?fref=ts

Quiltefia sa...

Hei!! Det er lenge siden jeg var inne på bloggen din!! Så gøy at du har kjøpt en Featherweigt!! Jeg har også!! 3. Det begynte med en orange som jeg kjøpte i USA i fjor. Så fant jeg en som selger i Oslo. Og så fant jeg en på finn.no. Jeg har brukt 2 av dem mye. Funker supert! Jeg har også laget en gruppe på Fb. Vi som syr på Featherweigt. Det skjer ikke så mye der akkurat nå, men vi hadde et treff tidlig i sommer. Veldig stas!! hilsen Anne Kari Holli :-)