11. mars 2012

STRIKKEPINNEMAPPE.....

Det var på tide at fingrene fikk øve seg på å tre tråden i symaskina igjen.
 Gjett om det var noen tommeltotter for mye, særlig i starten. Må øve og øve skjønner jeg...
 Vofsen vil gjerne være med på leken, og trådsneller er absolutt blant favorittene.

Denne strikkepinne mappa er et mønster fra Northern Quilts. Den ble i største laget synes jeg så neste skal bli en god del mindre
Her er grunnen til at jeg trenger en mindre mappe. Det er til de nye firkanta strømpepinnene mine. Jeg kjøpte først en par størrelse for utprøving før jeg kjøpte hele settet.  Alle rundpinnene også.  De er kjempegode å strikke med. Anbefales virkelig.  Knit Pro Qubics heter de.
Jeg har også noen av de runde pinnene i samme serie, Symfonie Wood, de er gode å strikke med de også men jeg liker Cubics bedre. Noen heklekroker med og uten kabel har jeg også kjøpt inn i samme serie. Noen tvil om at liker denne pinneserien eller...hehe

                              Ønsker dere alle ei fin og kreativ uke

9 kommentarer:

Grete sa...

Flott strikkepinneetui!
Firkanta strikkepinner, det har jeg aldri sett eller hørt om. Må kanskje prøve det, hvis du mener de er bedre enn runde.

LeKaQuilt sa...

Det er godt å se at du har sydd litt igjen, og at du planlegger mere søm. Strikkepinne etuiet er kjempe fint :o) Ha en riktig fin søndag.

Fingerbølla sa...

Hei. FLOTT. søt hund du har. E det høne fra rauma du strikke??? ønske deg gooo søndag.

toja sa...

Greit å få orden på pinnene! Flott mappe!

Edny sine puslerier sa...

Kjempefin mappe;) Det er nå greitt å ha flere i ulike størrelser;)Eller kanskje gi bort den som er for stor i gave?

Liv Nora sa...

Flott mappe ! Men det var hunden som fanget min største interesse i dag - jeg er så glad i hunder og har selv to pappillon og en Cavalier.
Jeg har bladd mye i bloggen din, og du lager virkelig så mye fint !

Annik-Snor sa...

Synes det ble fint, firkanta strikkepinner har jeg aldri prøvd, men sett. Kanskje det er noe å satse på.
Nydelig vofse.

Heimlaga ting sa...

Så mye fint du lager!
Veldig inspirerende :-)
Legger meg til jeg.
Nina

Tone Yvonne sa...

Heisann :D

Jeg er en av dine stille lesere, har fulgt bloggen din ganske lenge ;0)

Blir veldig inspirert her inne, du lager så mye fint!!

Voffsen din er bare så søt. Som regel er det katter som er opptatt av hva som foregår på et syrom, så veldig moro å se at hunder også er stoffinteresserte :D

Strikkemappen ble veldig fin - veldig glad i blått...

Ha en fortsatt fin uke!!

klem, Yvonne